Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



mandag 19. juli 2010

Støvsuger for viderekomne.

Det har skjedd en liten revolusjon i heimen.

Vi har fått ny kommode, OG ny støvsuger. Plutselig kom husets herre hjem med full bil, han skulle hente ungene, men jammen gikk ikke mannen til innkjøp av en støvsuger på veien, og fikk stappet inn en kommode på toppen.(kommoden hadde vi bestilt, så den var jeg forberedt på)

Som jeg tidligere har skrevet, så har vi en hattehylle som jeg har et noe anstrengt forhold til. Fordi man aldri klarer å finne det man trenger der oppe, uten å få så utrolig mye man ikke ønsker eller trenger på kjøpet. Og har man i tillegg dårlig tid, og det har man jo relativt ofte, er det veldig irriterende når alt man har av luer, votter, sjal og den slags må plukkes opp av gulvet og lempes opp igjen på hyllen... om man ikke skal få veldig mye kjeft for å gå fra rotet da...

Men ikke nå lenger!

For vi har fått kommode i vår nyoppussede gang. Med tre store skuffer. Jeg har okkupert den ene, og de andre fire i huset har da en halv skuff hver, sånn måtte det bli syntes jeg. Så nå ligger det bare en sommerhatt igjen på hattehyllen, mens alt det andre er i kommoden. Og siden det er sommer, og.. vel, ikke godt vær, men luer og hansker og votter trenger man dog ikke, så fungerer dette foreløbig aldeles utmerket, uten antydning til rot eller kaos.

Og vi har fått ny støvsuger.
Husets herre ble litt amper under innkjøp, for han ville teste de forskjellige støvsugerne, for å sjekke sugeevne og støynivå. Slikt var de visst ikke særlig vant med på Elkjøp. Så mens han støvsugde halve butikken i sin iver etter å finne den beste støvsugeren, var det ikke mye hjelp fra betjeningen å spore, noe de visstnok så smått fikk høre av den ivrige og litt sure støvsugerkjøper etterpå.

Men handel ble det, og snakk om effektiv liten sak.
Det er nesten så man lurer på om noen har gått til innkjøp av et svart hull.

Heldigvis er det 5 muligheter for innstilling av styrken, for da jeg skulle støvsuge soverommet her en dag, holdt gulvbelegget på å forsvinne inn i støvsugeren. Gulvbelegget er nemlig ikke limt fast, noe den gamle støvsugeren ikke så ut til å plages av, men denne her måtte stilles på trinn 1 før man klarte å rikke den bortover i noenlunde behagelig tempo. Og det var ETTER at jeg hadde støvsugd madrassene, (som nå selvsagt er befridd for det som måtte finnes av midd og andre uhumskheter) men selv ikke tonnevis med midd vipper vår nye venn av pinnen.

Det er sånn at vi er litt bekymret for å støvsuge bilen, hvem vet om vi har bil etterpå, og vi er begynt å telle over ungene, og se etter at katten ennå er blant oss, når vi er ferdig med å støvsuge.

Så langt er vi fulltallige.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar