Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



torsdag 15. juli 2010

Med Jens og Jonas på vei mot stupet.

Jeg har tidligere så smått gitt uttrykk for hva jeg mener om de som styrer i dette landet. Jeg er på ingen måte imponert, hverken over politikerne, byråkratene eller pressen. Det sitter dessverre alt for mange udugelige eller ufattelig naive mennesker i viktige stillinger og gjør en ubeskrivelig dårlig jobb. Men de verste er kanskje de som vet hva de gjør, som med vitende og vilje fører landet inn i noe man aldri vil komme seg ut av igjen.

Spesielt er det innvandrings og integreringspolitikken som skremmer. Myndighetene ser ut til å helt ha mistet kontrollen, de ser ikke ut til å ville ønske å ta den tilbake heller. «Vi er blitt et multikulturelt samfunn og det må vi leve med» får vi høre av våre «folkevalgte». Det høres ut som det er noe som er skjedd over hodene på oss alle, er det ikke villet politikk dette, har ikke politikerne kontroll?

Den mest alvorlige endringen i samfunnet vårt på lang tid har bare «skjedd», uten at velgerne er blitt spurt om dette var noe de ønsket. Hovedstaden vår er ikke til å kjenne igjen, deler av byen er nesten ubeboelig for etnisk norske familier, bla. fordi døtrene deres blir mobbet om de er lyse i håret eller kler seg som vanlig norsk ungdom, og homofilie kan ikke vise hvem de er. Vi har fått ghettoer, og samfunn i samfunnet, som på ingen måte ønsker å la seg integrere inn i det norske samfunnet, og myndighetene ser ikke ut til å ha planer om å gjøre noe med det heller.

Alle anmeldte overfallsvoldtekter i Oslo har i følge statistikken blitt begått av ikke-vestlige nordmenn tre år på rad, men det er ikke rasisme når en norsk jente voldtas av en ikke-etnisk norsk mann, det er bare tilfeldigheter, hver fordømte gang. For vi må ikke stigmatisere eller generalisere, det kan man bare gjøre mot sine egne. For VI er alle fulle av den store arvesynden, så egentlig er det vel bare som fortjent, at noen straffer noen av våre egne, for alt den hvite, slemme mann har gjort av forbrytelser i tidligere tider. Om man ikke akkurat sier det på denne måten er det ikke vanskelig å skjønne at det er dette man mener. I en rettssak i Frankrike ble det faktisk brukt som forsvar av en svart mann som hadde voldtatt 15 franske kvinner.

Bare den siste uken har det vært tre groteske eksempler på at myndighetene ikke har kontroll, og at vi er på så ville veier at man sannsynligvis ikke, selv om man finner igjen kartet, og lærer seg å bruke kompasset, vil komme seg tilbake på sporet.

Først rasering og nedbrenning av ventemottak. Her får altså asylsøkere med avslag, eller som rett og slett nekter å opplyse sitt navn, tak over hodet, mat og lommepenger. Men neida, dette er ikke godt nok for dem. De bruker den metoden de vet fungerer, de truer og tyr til vold, og tafatte Norge setter seg ikke til motverge, litt overrasket språkbruk, men dette må vi vel ta på egen kappe, vi har vel behandlet dem for dårlig, de er jo så fryktelig frustrerte stakkars.

Så avsløres det at tre av de mange vi har tatt imot og gitt beskyttelse, har planer om å vise sin takknemlighet ved å begå terror mot landet og sannsynligvis ta med seg uskyldige i døden. Mens de selv klager og syter over at de ble arresterte mens de lå i sengen, og den ubeskrivelig udugelige norske pressen er mikrofonstativ for de terrortiltalte, hvilken side står de på disse journalistene?
Men de er jo så frustrerte stakkars terroristene. Det er fryktelig hvor frustrerte man ofte blir, om man er islamist. Meg bekjent er ikke andre mennesker, som tamilene som også sliter med krig i hjemlandet, frustrerte på den måten at de føler det er rett å la det ramme uskyldige nordmenn i deres uendelige frustrasjon. Vietnameserne er ikke så frustrerte, kineserne er ikke så frustrerte, men muslimene, DE er frustrerte, om de kommer fra Somalia, Pakistan eller Irak. Hva kan det komme av?

Men den stakkars småbarnsmoren Laila fra Filippinene, gift med en norsk mann som er far til hennes sønn, hun skal kastes ut. For hva har hun gjort? Jo i god tro har hun JOBBET, uten at myndighetene hadde gitt henne tillatelse til akkurat denne type jobb. Fordi de bruker koder når de gir ut arbeidstillatelse, som ingen, knapt nok myndighetene selv, forstår. Så hun, som ikke har truet noen, ikke har hatt planer om å drepe noen, ikke har brent ned statens eiendom, men tvert imot betalt skatt, og oppført seg som man bør, hun skal ut. For slikt kan man ikke ha i landet. Har noen tenkt på at denne kvinnen nå må være fryktelig frustrert, og hva det kan føre til? Nei det er vel ingen fare når det bare er en filippinsk kvinne, de tyr jo sjelden til vold, så henne trenger man vel neppe bekymre seg for.

Jeg mistenker faktisk myndighetene for å bruke denne saken til å hisse opp det norske folk, så de må endre på noen lover og regler, for at det skal bli enda lettere å få opphold i landet.
Så mye for deres troverdighet, den er faktisk for meg totalt fraværende, jeg stoler ikke på dem lenger.

Og hva våknet jeg vel ikke til i dag? Joda, gledelige nyheter om at om man som asylsøker tilhørte ekstremislamistiske partier som var forbudt i hjemlandet, så fikk man opphold i Norge. Dette hørte jeg på nrk, men finner jeg noe om saken på nrk.no? Nei, og ikke nevner de noe om det på seinere sendinger, skulle ikke dette komme ut?

(EDIT: Document fant noe om det på Aftenposten, man kan lese deres kommentarer her:
Sannhetens øyeblikk og Importerer Norge et terroristproblem?)

Ayaan Hirsi Ali advarer, Wafa Sultan advarer, Walid al-Kubaisi advarer, det er ikke mangel på advarsler, men det er mangel på lyttere.

For Jens og Jonas vet best, de vet hvordan de skal rasere det gode demokratiet og samfunnet som møysommelig er bygd opp siden krigen for 70 år siden. Den gang hadde man definert en fiende, man kjempet mot nazistene, man ville ha dem ut av landet. Denne gangen gir man derimot islamistene evig opphold og beskyttelse, man kamuflerer meningene deres og ufarliggjør ideologien deres, som man ville fordømt og bekjempet om den kom i en litt annen innpakning. For deres mål er vel kjent, hele jorden skal under islam, det er ingen hemmelighet, og det ser heller ikke ut som de skyr noen midler for å nå sitt mål.

For noen år siden leste jeg at det var kommet frem et hemmelig notat i England som viste at det var villet politikk å slippe inn så mange innvandrere at Labour var sikret evig makt, fordi man antok at de fleste innvandrerne ville stemme på dem.

Man kan mistenke at det samme skjer i Norge, det er kanskje derfor man virker totalt handlingslammet og lar de ubedne gjestene ta seg til rette som de selv vil?

Alle ideologier er ikke like bra.
Alle religioner er ikke like bra.
Alle kulturer er ikke like bra.
Og vi må slutte å late som.

Jeg ser ikke lyst på fremtiden dessverre. Jeg har aldri noensinne hatt ønske om å bo i eller oppholde meg i et land sterkt påvirket av, eller styrt av islam, men jeg er stygt redd for at jeg, eller i alle fall døtrene mine, vil komme til å oppleve dette i fremtiden.

Og den tanken er fryktelig skremmende!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar