Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



søndag 11. juli 2010

Reise på tur.

Jeg har vært på hytten noen dager. En hytte på en øy uten tilkomst med bil, og uten butikker.. og uten internett.

Det er ikke bare bare å reise på hytten, man må planlegge godt, og huske på alt man kan komme til å trenge.
Det er definitivt ikke like enkelt som i de gode, gamle dager.

Og det er duppedittenes skyld.

For man vil jo selvsagt ha fotoapparatet med seg. Men skal man ha fotoapparatet med seg så stopper det ikke der, for til fotoapparatet hører en lader, og den ligger selvsagt godt sammenfiltret med det vi ellers måtte ha av kabler, ladere og andre tilfeldige ledningsstubber i huset.

Så drar man ut kveilen og begynner å lete. Eller nøste, som noen ville kalt det.

Og filmkameraet, jo det kan saktens være kjekt å ha med seg det og, så da er det på an igjen, og prøve å løsrive laderen til dette også ut av floken.

Mobillader må man selvsagt ha med. Klok av skade har vi satset på stort sett samme mobilprodusent her i huset, så det holder faktisk å ta med seg EN lader til 4 personer, hvilken genistrek er vel ikke det? Noen ganger er man altså fryktelig forutseende!

Så var det ipodene. Alle har hver sin, og jeg gikk til innkjøp av strømlader til de og, som selvsagt også befinner seg i kveilen. Og høretelefoner må man nødvendigvis også da ta med.

PC'en må jo få være med, selv om det ikke er mulighet for internett, det trengs en opprydding i mailboksen blant annet, som kan være greit å ta for seg, om det skulle komme en regnværsdag.

Og til PC'en hører det jo både strømkabel og mus.

Nå har man altså nok kabler, ledninger og duppeditter til å fylle en egen bag.
Får man så med seg noen bøker, solkremen, regntøy, fjellsko, strandsko, bikini, ullsokker, ulljakke, fleecejakke, shorts og diverse andre nødvendige plagg, begynner man å bli klar til å reise.

Puh! Det er slitsomt med ferie. Det er nesten så man lurer på om man heller skulle holdt seg hjemme..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar