Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



fredag 30. juli 2010

Nett og nett fru Blom

Da har jeg vært på hyttetur... IGJEN! Ja jeg vet, det ble fryktelig mye reking. Men når man har tre unger blir det gjerne sånn.
En på tur med venninne, en på hytten, og en hjemme. Så vil hun som kommer hjem fra venninnetur på hytten, mens den hjemme vil besøke sin farmor, selvsagt i den andre retningen, og jeg frakter og bringer, som en annen drosjesjåfør.

Og blir med på lasset, som en annen nisse.

Dog denne gang med internett, trodde jeg.
Men der tok jeg feil. «Modemspesialisten» gikk på en smell kan man si. Kabelen var med, mobilen var med, PC var med, men den som slet med 3G-tilkoblingen det var meg.

For det var to muligheter å koble seg til med, GPRS og 3G. Men jeg endte opp med GPRS, uansett hva jeg gjorde.

Og jeg gjorde litt av hvert.

Vel hjemme igjen prøvde jeg igjen, og denne gang gikk det strålende. Konklusjonen blir da, at 3G-nettet ikke dekker hele landet, og typisk nok ikke det stedet jeg trengte det.

Man lærer noe nytt hver dag, sånn omtrent.

Men nå har jeg vel vært nok på farten, og hver gang jeg har passert IKEA på veien hjem har jeg gått til innkjøp av stoler, så nå er vel stuen full og kontoen tom, og jeg får holde meg hjemme, med mine stoler og mitt (for tiden) stabile internett.

Om vi ikke tar oss en tur til Krakow eller noe da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar