Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



tirsdag 3. august 2010

Plutselig nye venner.

Jeg har en svært hjelpsom mann.

I dag skulle han bare ned på butikken for å kjøpe noen småting, men det gikk vinter og vår, før han omsider kom igjen.

Han hadde nemlig truffet på en ire i nød. Iren hadde problemer med motoren på båten sin, og fikk ikke tak i reservedeler i butikken. Dette måtte det ordnes opp i mente min mann, så han tok iren med seg i bilen og kjørte til nærmeste verft. Der hadde de ferie, så da ble det en tur til neste verft. Men der var alle gått hjem, med unntak av noen polakker som ikke skjønte så mye, og i alle fall ikke kunne hjelpe.

Så det ble bomtur for iren.

Men man gir da ikke opp på halvveien heller.
Vel hjemme ble sjefen for det ene verftet oppringt, han var egentlig på ferie, men skulle se hva han kunne gjøre, og plutselig hadde iren fått reservedeler i fleng.

Så vi skulle litt seinere ned og hente de delene det ikke ble bruk for, og fikk oss en hyggelig tur ombord i seilbåten til det svært hyggelige og takknemlige, irske paret, som var på Norgestur for andre sommer på rad.

Før man vet ordet av det har man fått nye venner, og venner får man jo aldri nok av.

6 kommentarer:

  1. Ja det var ein hjelpsom mann! Sånne skulle det vært fleire av!

    Mange nye, og gode innlegg her nå, siden eg reiste på ferie! Travelt å hente seg inn igjen når ein ikkje har internett på ferieturen! :)

    SvarSlett
  2. Takk for det. Jo jeg merket at det ble litt rolig på bloggen deres en stund, men hadde helt glemt at dere skulle til Tromsø, selv om du jo hadde fortalt meg det.. Småsenil vet du.. ;-)

    SvarSlett
  3. Nok ein gong, flink mann du har ;-)
    -m-

    SvarSlett
  4. Ja det er ikke måte på -m-, et virkelig forbilde for alle menn.. ;-)

    SvarSlett
  5. Hr. Komponenten er en meget vennlig og hjelpsom mann. Hvis alle var som ham ville verden være et meget bedre sted. Det koster så lite å hjelpe et medmennske, en liten omvei så er det gjort og man står der med en ny venn. Da er det bare opp til deg å ikke bli grinete for at han blir forsinket!!!

    Hilsen Spiralis

    SvarSlett
  6. Neida selvsagt ble jeg ikke sint for dette, vi stod ikke og trippet og var på vei til noe viktig akkurat. Kjekt at du er her, veldig hyggelig faktisk! :-)

    SvarSlett