Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



torsdag 2. desember 2010

Frihet, likhet og det muslimske brorskap.

Walid al-Kubaisi har laget en svært interessant dokumentar om sløret og "det muslimske brorskap", som er en islamistisk organisasjon med sterkt ønske om å ta over Europa.
Og det er en sterk organisasjon som blir stadig sterkere.

Han viser i filmen hvordan hijabbruk har bredd om seg i løpet av de siste 30 år, bilder viser at for ca 30 års siden så man plagget sjeldent på kvinner på Universitet i Egypt, i dag ser man knapt et hårstrå.
Hijab er "Det muslimske brorskaps" uniform.

Walid intervjuer flere lærde og intellektuelle innen islam, og blant annet grunnleggeren av DMBs sin bror, hevder at det står ingenting i Koranen om at kvinner skal dekke sitt hår.

Påbud om dekking av hår er altså en stor løgn, en av mange.

Svært bra dokumentar jeg anbefaler alle å se!

2 kommentarer:

  1. Jeg var på premieren på Vika Kino i Oslo. Fin film, men kan sikkert kritiseres for ikke å dokumentere grundig nok. Men som et debattinnlegg er det et sterkt varsko om hva Europa har i vente.
    Debatten etterpå ble skjemmet av hatske utfall fra islamistene i salen anført av Rana.
    Men det var hyggelig å tilbringe noen kveldstimer sammen med likesinnede.

    SvarSlett
  2. Svært interessant film, ser at youtube har fjernet den, men håper det blir mulig for flest mulig å få sett den likevel.

    Rana er Rana, intet nytt under solen der nei..

    SvarSlett