Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



søndag 16. mai 2010

Hyggelig hyttehelg.

Mai er vanligvis en kjekk måned med mange langhelger, og denne helgen benyttet vi oss av muligheten til å låne en hytte på Vågslid.

Fredagen ble tilbrakt i hytteveggen mens vi kunne skue ut over snødekte fjell og blå himmel. Medbrakt bikini kom faktisk til sin rett, selv om det vel skal innrømmes at det var litt kjølig innimellom.. men vi med vikingblod ett eller annet sted i årene koste oss som bare vikinger kan.









Lørdag reiste vi en tur til Rjukan.. det vil si, det var så vidt vi kom oss til Rjukan, for det ble så mange stopp på veien at ungene ble alvorlig bekymret for om vi noengang ville komme frem.

Vi måtte stoppe ved en flott demning....







... og vi kjørte gjennom Arabygdi med den imponerende steinrøysen Urdbøuri som en gang i tiden (steinalderen kanskje) raste gjennom dalen på tvers i flere hundre meters bredde og ligger der fremdeles med digre steinblokker som er et imponerende syn. Det var ikke lett å få tatt et bilde av dette, vil anbefale å ta turen og se selv.


Oppsiden av veien, ikke så store steiner her.


Mens på nedsiden var det store blokker.


I det fjerne skimter man en rekke steiner, de går over hele dalen.


Dype juv som nesten tok knekken på psyken min, som er litt sart for store høyder, fikk vi også med oss.



Så måtte vi jo innom det historiske stedet Vemork, en diger kraftstasjon bygget i flott stein. Fabrikken som produserte tungtvann, og som ble utsatt for sabotasje under krigen, står der ikke lenger, den var plassert rett foran kraftstasjonen.






På alle måter en flott helg. Flott hytte, gode venner med på turen, god mat, masse mat, fint vær (de første dagene, så kom selvsagt det sedvanlige regnet)

Alle var enige om at det hadde vært en fin tur!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar