Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



mandag 24. mai 2010

En tidlig 2. pinsedags morgen..

..kan mye skje.
Man ligger der og sover så søtt i sin seng, klokken er vel 6 eller deromkring, og våkner brått til noe som høres ut som om noen drysser peanøtter på altanen utenfor soverommet.
Ha-ha hvor sannsynlig er det liksom?

Kan det være hagl?
Kan det være peanøtter.?
Kan det være naboen?

Jepp, det er peanøtter. Nabo og nabo, en slags nabo er det vel, de bor høyt i toppen av et tre og er en smule tyvaktige, vil jeg påstå.

I hele vinter har vi hatt fuglemat hengende i rekke og rader som småfuglene har fått kose seg med. Meisekulene var ikke så populære, så de fikk henge i fred. Min eksklusive, hjemmelagde, superklodons laget av delfiafett, havregryn og solsikkefrø fikk heller ikke bein å gå på, men peanøttene de var populære.

Men så, for noen uker siden, var plutselig hele raden av forskjellig mat søkk vekk, og vi hadde våre mistenkte.

Så i går, fant jeg i skapet en ny pose peanøtter og tenkte at «her trenger dere jo ikke ligge og bli gamle, jeg får henge dere ut, mai og vår til tross, småfuglene setter sikkert pris på litt mat ennå».

Og der fikk de henge helt til i dag morges, hvor fru, eller kanskje det var herr Skjære tok affære, og reiv opp hele posen.

Vi kommer til å få landets feiteste og største skjærunger i hagen vår utover sommeren, oppfostret på peanøtter og delfiafett.

Klokken 6.05 jamret katten og ville ut. Klokken halv 8 jamret katten og ville inn. Som tidligere nevnt vet hun utmerket godt hvor vi befinner oss om natten, så når hun vil inn stiller hun seg under tidligere nevnte altan og ynker seg helt til vi roper til henne at hun må løpe rundt huset til døren. Og da er hun kjapp, og veldig fornøyd, når vi står der trøtte i trynet og holder opp døren for henne.

Klokken 8 begynte en vekkerklokke å hyle iltert og intenst et sted i huset. Mannen påstod hardnakket at det var ikke hans, helt til han kom på at jo, det var visst hans. Den hadde nettopp fulgt med ham på en tur til St.Petersburg, og hjem igjen. Hadde fått batteriet sitt demontert ett eller annet sted på flyplassen (det skjer hver gang at noen åpner kofferten hans og tar batteriet ut av den klokken, så sikkerheten skal man kanskje ikke klage på) og montert tilbake på plass da han pakket ut kofferten i går. Måleutstyret for måling av tetthet på sjøvann som han også ofte drar med seg i kofferten hadde de tydeligvis også undersøkt og klødd seg i hodet over..


Klokken 10 oppdager den nylig hjemkomne at katten har tilbragt store deler av natten på spisebordet, midt oppå en nyinnkjøpt T-skjorte fra Russland... tydelige spor levnet ingen tvil om det.

Fuglematen hang i en tynn tråd, nå henger goodwillen til katten der.


Kem eg? Eg har'kje gjort nokke gale..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar