Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



torsdag 8. april 2010

Sverige igjen.

Sverige er som nevnt en tragedie.
Det er mange enkeltskjebner, her er en:
En tolv år gammel jente, som har fått sitt liv og sin familie ødelagt, av en gjeng unge asylsøkere, som samfunnet ikke finner grunn til å straffe, eller ta på med annet en de vanlige nypussede silkehanskene.
En tragedie for Sverige, en tragedie for den 12 år gamle jenten, hva med alle de andre enkeltskjebnene?

Og hvordan velger VG å omtale saken om kvinnen som ble slått til døde på en parkeringsplass?

Og hvordan velger svenske aviser å omtale gjerningsmannen?

Når man konsekvent har sympati med gjerningsmannen og snur ryggen til ofrene, da er man ute på så ville veier at det er bare et tidsspørsmål før alt kollapser.
Hva rører seg oppi hodet på disse menneskene?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar