Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



mandag 2. mai 2011

Bryllup og bin Laden

Jeg registrerer at Dagbladet, av alle, har tatt helt av på dette bryllupet der borte i England. Det var da ikke MÅTE på heller. Jeg var lei bryllupet flere uker før det startet, jeg så frem til den dagen det var over, så vi kunne presenteres for litt nyheter igjen, men hva snakker de om på fjernsynet akkurat nå? Jo det evinnelige bryllupet!

Spør du meg så var kjolen sånn akkurat passelig kjedelig, og det første jeg tenkte da jeg så bruden, for jeg gikk jo ikke klar, var at det var noe gammelmodig over henne, litt 50-talls, men for all del, hun så jo bra ut, som en prinsesse, eller hva hun nå blir, alltid gjør.

Dagens nyhet er jo derimot av et litt annen kaliber, amerikanerne har omsider tatt Bin Laden.
Det første som slo meg var at de var litt uheldig med dagen, 1.mai liksom, skal dette bli en dag også amerikanerne skal feire nå..?

Da jeg bodde der borte, en gang tidlig på 80-tallet, fikk vi se reportasjer fra kommunistene i Kina og Sovjet som feiret denne dagen, og vi fikk helt klar inntrykket av at dette var ikke dagen å heise flagget i USA.

Det kommer vel kanskje til å endre seg litt nå?

Jeg føler aldri at det er riktig å feire at noen er død, men jeg kan jo forstå amerikanernes glede over at det de anser som djevelen i egen person nå er tatt hånd om. Så får vi vel være forberedt på hevnen, som garantert vil komme, hva har de å by på denne gang tro?

Vel,vel, et problem mindre i verden, men det spørs om det hjelper.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar