Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



torsdag 11. februar 2010

Hva er det med Java?

Jeg har en god del programmer på pc-en min, de fleste klarer seg helt fint selv, er engang installert og fornøyde med det.
Men Java, for en ubeskrivelig masekopp. Er det et rop om hjelp, har det et ekstremt markeringsbehov, og ikke minst, hva GJØR Java, foruten å mase og gnåle?
Nesten hver eneste dag får jeg beskjed om at Java har et sterkt ønske om å oppgradere eller oppdatere eller markere, whatever, seg. Sånn går nå dagene, jeg er streng og sier : Nei.

Men som ungene vet Java at det er bare å mase, før eller seinere gir hun seg, og Java får jo rett, for etter en ukes tid gir jeg meg og sier til Java: JAVEL, SÅ GÅ I GANG DA!!

Ok, Java driver med det som bare Java vet hva er, Java er stille et par dager, men så er det jaggu på’an igjen; Java vil på ny OPPDATERES.
Ikke vet jeg hvilke revolusjonerende nyskapninger Javas konstruktører stadig tilfører dette produktet, som jeg ikke engang er sikker på at jeg trenger, men noe viktig må det være, siden programmet må oppdateres hver bidige uke.

Hadde jeg vært en modig person så hadde jeg avinstallert hele Java, men jeg er en person som blir sur når ting ikke funker, så derfor tror jeg for sikkerhets skyld at Java skal få være der det er. For verre enn å stadig måtte bekrefte at et program kan få lov å oppdatere seg, er selvsagt det at PC’en begynner å snakke om ting som ikke er som det skal være.. grøss!!
DET vil vi i alle fall unngå for enhver pris.

Så kunne jeg sagt noe om microsoft sine oppdateringer som skrur av virus-programmet, og virusprogrammet som syter og klager for det, men for å ikke virke masete tror jeg at jeg dropper det..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar