Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



søndag 21. februar 2010

Da har jeg begynt å gå i herreklær..

Det er ikke så dramatisk som det kanskje høres ut som, jeg har ikke kjøpt meg dress og slips.
Men jeg måtte faktisk inn på herreavdelingen for å finne en varm ullgenser, etter to måneder med kulde og snø, hvor jeg har trålt det jeg kom over av damebutikker for å finne det jeg lette etter.
Der var det ikke mye varmt i ull å finne nei! Det nærmeste jeg kom var noe mohair-kunstig- polyester-acryl-junk, som klør infernalsk, og fort mister fasongen.

Nei ull må det være. Det finnes ikke noe bedre og varmere. Man får kjøpt ull-undertøy, men hvor ble det av de gode varme ullgenserne? Min kjære mann tok seg også en runde, han var på desperat jakt etter både morsdags- og bursdagspresang, og kom lett sjokkert hjem og sa at mange visste ikke engang hva ullgenser er, de flakket med blikket og henviste ham til ullundertøyet..

Da mine barn var babyer gikk det her i huset i tøybleier og ullbukser. Vi brettet og vasket og tørket og brettet igjen, før de revolusjonerende ferdigsydde gjorde livet så mye enklere, man kunne helt se bort fra bretting... Man kan jo kanskje komme til å tro at dette kom av vårt heftige miljøengasjement.. sannheten er at det kom av bleiereklamer. På den tiden gikk det kontinuerlig reklamer for Pampers og Libero, som førte til at jeg fikk bleier og bleieprodusenter såpass langt opp i halsen at jeg bestemte meg for at her i huset skulle det ikke gå et øre til de som stod bak denne dumskapen. (Det var for øvrig på den tiden jeg også hadde OMO oppi halsen, jeg boikottet de av samme grunn..)
Heldigvis oppdaget jeg Nøstebarn, som foruten tøybleier også har mange andre gode produkter til store og små.

Tilbake til poenget: Lørdag var jeg innom et handlesenter, og stakk innom en butikk jeg hadde funnet noen fine klær en annen gang jeg var på de trakter. Jeg var i ferd med å forlate butikken med uforrettet sak (og utålmodig ektemann), da den unge mannen i kassen plutselig følte behov for å informere meg om at de hadde herregensere i ull til halv pris akkurat denne dagen. Jeg så kanskje ut som jeg var på desperat jakt etter herregensere der jeg stod, selv om det ikke føltes sånn, men plutselig fikk jeg det for meg at hvorfor ikke ta en kikk? Så det gjorde jeg, og tror dere ikke de hadde noen fine gensere i ull, som på toppen av alt passet til meg? (i størrelse M, lurer på hvilke menn de hadde tiltenkt disse, jeg er 163 høy..)

Så nå kan min kjære mann få tilbake den ullgenseren jeg fant i klesskapet hans tidligere i vinter, for nå har jeg fått mine helt egne herregensere...



Her passer det i alle fall med et bilde av en sau. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar