Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



torsdag 3. juni 2010

Noen å hate

«Er det ikke deilig å ha noen å hate» synger Raga Rockers. Jo mange ser ut til å mene det. Man lukter blod nå, det er så man plutselig fatter hvordan Hitler på så kort tid klarte å få et helt land med på det grusomme prosjektet sitt, hvordan han med sine løgner overbeviste et helt folk, hvordan man ved å legge skylden på jødene fikk en syndebukk som man kunne legge ansvaret for alt som er galt på, og kvitte seg med.

Nå er hatet der igjen. Du kan søke på facebook etter grupper som heter noe med "hate" og Israel og se hva du finner, jeg kom helt ut av tellingen.
Så kan du prøve med "hate" og Saudi-Arabia, Palestina, palestinians og lignende ord. Du finner kanskje en gruppe.

Hvorfor dette enorme hatet mot Israel og dets innbyggere, også blant helt vanlige nordmenn? Er jødehat medfødt? Er det misunnelse? Askenazim-jødene har en snitt-IQ på bortimot 130, er det dette man ikke takler? Det at de mot alle odds alltid ser ut til å lykkes? Det at de vinner så mange nobelpriser grunnet sin dyktighet, har så flinke musikere og vitenskapsmenn?

Som jeg tidligere har nevnt så inneholder alle dagens pc'er israelsk teknologi. De fant opp mobiltelefonen. De står bak mye avansert og livsviktig medisinsk behandling. Vil vi unnvære ting som dette med å ødelegge for den jødiske staten?

Det er synd på palestinerne, men det er ikke først og fremst Israels skyld. Israel er nødt til å forsvare seg mot angrep fra mennesker som har som uttalt mål å utslette den jødiske staten. For jøder hates, grunnet Muhammeds jødehat, dette er det religiøse grunner til, som det sjelden snakkes om. Den dagen palestinerne ønsker fred, den dagen blir det fred, det er opp til dem å begrave stridsøksen.

Da staten Israel så vidt var dannet i 1948 ble Israel straks angrepet av sine naboland. Flere ganger er de angrepet og forsøkt utslettet, hver gang har de klart seg, mot alle odds. Kan man forvente at Israel skal legge opp til at dette skal skje enda en gang, ved å tillate våpensmugling til Gaza?

Og når Israel angripes, og svarer som de selvsagt må, så skal de taes igjen. For skylden er alltid Israels, det har Norge nå også skrevet under på, ved først å fordømme Israel, for så å kreve at episoden skal granskes.

Og norsk presse er som hjerneløse gribber, de viser for fulle hvorfor lesertallene raser nedover, måtte de bukke under.

Israel er velsignet med noe vi kan misunne dem, en statsminister som virkelig er et folk verdig. Han taler som en statsmann, vil anbefale å sette av noen minutter til å høre hva han har å si.



"Israel is guilty, until proven guilty", som Netanyanhu sier.

Så kan man se videoene fra aksjonen, og sammenholde dem med de såkalte øyenvitnene, som var på andre båter enn den det ble bråk på, men likevel vet de veldig godt hva som skjedde.

Og Dagbladet har visst gått på en smell, de hadde en artikkel som viser at de som angrep soldatene var jihadister (islamister som ønsker å dø i hellig krig, som sikrer dem strake vei til Paradis) det var altså ikke fredsaktivister dette, men islamister med blodbad som mål.


Jeg skammer meg over mitt land og måten de har opptrådt i denne saken. Vi stemte for forslaget til Iran, Saudi-Arabia, Sudan og Libya. Jammen er vi i godt selskap.


Når skal vi boikotte disse? Hvorfor er det ingen som hater de virkelig undertrykkende statene?

Det er på tide å vurdere sitt statsborgeskap. Det er lenge siden jeg har vært så rasende.

What would you do?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar