Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



tirsdag 15. februar 2011

Statens vegvesen viser vei.

I dag fikk jeg en mail med et vedlegg. Jeg så at vedlegget var en link til Statens vegvesen. Javel, det var jo ...interessant.

Nysgjerrig som jeg er måtte jeg jo sjekke linken, og hva fant jeg?

"Universell utforming av veier og gater"
Eh.. akkurat.

Jeg blar meg nedover, og det som slår imot meg er dette bildet:


Jeg tror strengt tatt ikke bildet trenger noen ytterligere kommentar.
Eller jo.
Jeg trodde jo selvsagt først at dette var en spøk, men så ble jeg litt usikker..

Latterlig. Rett og slett så latterlig politisk korrekt at man ikke en gang ville tiltrodd staten å finne på noe sånt som dette. Men tro det eller ei, det klarte de.

Vil du lese den interessante brosjyren, så finner du den her.
(den er såpass lang og informativ, at den tar litt tid å laste.)

Dette er altså Jonas sitt "nye vi". En svenske (man må vel anta at damen er svensk?) En lærer som antagelig stemmer SV, en ingeniør som sikkert stemmer Høyre, en eller annen eksotisk afrikaner, det er vel min uvitenhet som gjør at jeg ikke klarer å plassere ham mer presist på hodeplagget,  en mann i rullestol, et par unger (vi får vel håpe at en av dem er polsk? Den ene har i alle fall sykkelhjelm, puh!)...og sist men ikke minst, en dame i niqab.

Say no more!

Edit 17/2: Flere har oppdaget saken, og veivesenet har innsett at de var på ville veier og fjernet bildet.

2 kommentarer:

  1. Så en dame (antar i hvert fall at det var en dame) i niqab på blinderen i går.
    Det er omtrent like trivelig som å se en nazist i uniform...

    SvarSlett
  2. Tro det eller ei, nå har Statens vegvesen endret på brosjyren, linken over fungerer ikke lenger, nå må man inn på denne.

    http://www.vegvesen.no/_attachment/118984/binary/386085

    Ble det for mye oppmerksomhet?

    SvarSlett