Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



fredag 18. februar 2011

Ny teknologi igjen..

Jeg har fått meg ny mobil.

Ikke rart det har vært litt rolig her noen dager...

Det er ikke bare bare, jeg måtte selvsagt trø til med noe mer fancy enn det jeg hadde.
Jeg vurderte iphone. Men etter å ha konferert med noen iphone-eiere, og fått høre om det de ikke var fornøyd med, fristet det ikke så veldig å legge ut omtrent 6000 kr for en ny mobil.

Ikke når det i tester hevdes at LG optimus one er mer enn bra nok.

Så det ble altså den. BILLIG telefon, under 1800 kroner kostet den + et minnekort på 32 GB til omtrent 800 kroner, men likevel, ikke ille.




Så nå er det bare å finne ut av hvordan den funker.

Det var dette med å velge språk da, det er alltid en utfordring, tro det eller ei.
Da jeg skulle velge språk til ipoden min, endte jeg opp med gresk.
Den tabben gjør man selvsagt ikke flere ganger...
Å joda, visst gjør man det. Fomle rundt på skjermen og prøve å finne frem, vups, der har man visst trykket på noe, og vups igjen, dette var da kryptisk.

Gresk ble det jaggu, denne gangen og.

Men om jeg ikke forstår et ord, så skjønner jeg hva pil tilbake betyr, så jeg klarte å manøvrere meg tilbake og fikk omsider trykket på rett språk.

Puh! Da er vi i gang.

Man får jo litt den følelsen man mistenker at en del i besteforeldregenerasjonen sliter med i kontakt med alskens nye digitale duppeditter.

Hva ER dette? Hvordan ringer man, hvordan legger man til kontakter, hvordan legger man til musikk???

Man får vel prøve...

Plugge til PC'en ja, men så var det driver. Finner ikke driver nei. Så får man finne selv.

Jeg snakket om denne følelsen av hjelpeløshet i omgang med dagens nye mobiltelefoner med en kollega på jobben i dag. For øvrig han som har formatert og reinstallert 4 av PC'ene vi har i huset, han som har mye mer peiling på PC'er enn de fleste andre.
Selv han føler seg usikker i omgang med disse nye telefonene. Hva har man slått på, hva har man sagt ja til, er man på nettet nå, sender man noe nå, og til hvem?

Ekstra usikker ble jeg da det viste seg at min datter hadde fått den SMS'en jeg hadde sendt til en venninne.

Ha-ha, så fomlete er hun altså...?

Å nei du, jeg fomlet ikke, i følge mobilen er meldingen sendt der den skulle, men det er den altså beviselig ikke.

Det vil si, om hun som skulle hatt den også har fått den aner jeg ikke...

Jeg får vel håpe det.

2 kommentarer:

  1. Og her finner du tips til hvordan du kan ta vare på og beskytte den nye telefonen din og annet elektronisk utstyr, fiskeutstyr og diverse annet man har i heimen:
    ta vare på tingene dine med Silica Gel

    SvarSlett
  2. Takk for tips. Denne meldingen hadde havnet i boksen for nettsøppel, så jeg så den først nå..

    SvarSlett