Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



mandag 18. mars 2013

Hvordan hat og galskap ser ut

Om man lurer på hvorfor det ikke blir fred i Midtøsten, kan man ta en titt på dette lille you-tube-klippet.
En vakker ung kvinne viser i all sin grusomhet hvordan hatet og galskapen styrer, mens hun smilende forteller om hvor mange uskyldige mennesker som ble drept i selvmordsaksjonen hun deltok i. I begynnelsen var tallet tre nevnt, men tallene øket stadig, og gleden hennes i samme tempo, det må ha vært en stor dag for henne, da 16 uskyldige mennesker til slutt endte sine liv så totalt meningsløst, mens denne grusomme kvinnen, og i følge henne de fleste hun møtte på sin vei, gledet seg og jublet stadig høyere ettersom dødstallene steg.

Får ikke til å legge ut link, men filmen finner man her.



Dette er for øvrig EN av de 1027 palestinske fangene Israel byttet for å få frigitt en soldat i 2011. Så kan man jo spørre seg hvilken part som i størst grad verdsetter et menneskeliv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar