Litt av hvert

Dette blir litt av hvert. Bildene mine, meningene mine, ting som interesserer meg, provoserer meg eller engasjerer meg.



søndag 3. juni 2012

Sokkedyr


Det oppdages stadig nye dyrearter, og nå tror jeg ganske bestemt at jeg kan avsløre enda en ny og hittil uoppdaget art, nemlig sokkedyrene.

I likhet med veggdyrene, så er sokkedyrene svært sky, de er rett og slett umulige å oppdage, men i likhet med veggdyrene, igjen, ser man definitivt sporene etter dem.

Du har kanskje lurt på hvor den andre sokken er når du skal finne et par sokker som matcher?  Er det ikke mer enn merkelig at man alltid sitter igjen med et utall enslige sokker, og aldri finner igjen dens fortapte partner? Jeg er bortimot 100% sikker på at det er sokkedyrene som har spist dem, for søkk borte er de jo. Sokkedyrene er dog ganske sære i kosten, kresne, og blir fort matlei, derfor spiser de oftest bare den ene sokken, så er de forsynt med den smaken, og i gang med å jakte på en ny. 

Jeg har konkludert med at sokkedyrene er i slekt med hamsterne, for i vårt hus finner jeg stadig nye sokkedepot rundt omkring i huset. I dag oppdaget jeg f.eks  et par under salongbordet, delvis under sofaen, nesten hver dag oppdager jeg slike nye depot, hvor sokkedyret har lagret mat for trange tider.
Etterlatenskapene etter sokkedyret kan man dog finne, spesielt under kommoden i ganger ser det ut til at de liker å gjøre fra seg, der ligger det store dotter, noen liker å kalle det hybelkaniner, men dette er det eneste man ser igjen av sokkedyrene, noe må jo nødvendigvis komme ut igjen etter å ha fortært alle disse sokkene…

Så hva gjør man for å bli kvitt problemet? Hjelper det å sette inn sokkene med en slags smak som sokkedyrene ikke liker? Er det noen typer sokker de ikke kan fordra? Jeg har så langt ikke funnet noe som kan hjelpe mot dette, jeg sitter her med en full bærepose med enslige sokker,som sokkedyrene tydeligvis ikke vil ha.

Kanskje man kan slå seg sammen, og bytte pose med enslige sokker, så våre sokkedyr og andres sokkedyr kan lures til å spise den enslige siste sokken, som de jo aldri har smakt før?

Har du en pose med enslige sokker liggende er jeg mer enn villig til å gjøre et forsøk…

Kan det være sånn de ser ut tro..?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar